Jobba hos oss

Servicesäljare

Strävar du efter kvalitet i ditt dagliga arbete och vill bidra till att bygga upp vår verksamhet? Är du samtidigt effektiv, noggrann samt uppskattar duktiga och trevliga kollegor? Då tror vi att du kommer stormtrivas hos oss! Vi är en mellanstor och snabbväxande verkstad där du får möjligheten att utvecklas hållbart på ett företag och inom servicemarknad. På Hagmans präglas vår arbetsmiljö av teamwork, driv, integritet och hållbarhet. Utöver detta, är vi självklart fackligt anslutna, samt erbjuder uppskattade personalrabatter, diverse förmåner och ett generöst friskvårdsbidrag, då vi värnar om våra anställdas välmående.

Information om tjänsten

Vårt expansionsarbete fortsätter och till vår anläggning i Salem/Rönninge, söker vi en servicesäljare, som skiljer sig från din klassiska Servicerådgivare. En unik och givande tjänst där du får fördjupa dig i hela processen inom servicemarknad. Tjänsten erbjuder varierande arbetsuppgifter med fokus på både kund- och internkommunikation. Du ingår i vårt servicemarknadsteam med fem Fordonstekniker och en Verkstadsadministratör. Huvudsakliga ansvarsområden är bl.a.:

  • Självständigt driva egna kundärenden och arbetsorder och tillse att kunderna får bästa möjliga stöd, rådgivning och bemötande genom hela serviceprocessen. Från initial kontakt med kund och en korrekt behovsanalys till anpassat erbjudande av tjänster och leverans av utfört arbete
  • Inköp och beställning av reservdelar/tillbehör samt lagerhantering - rätt del i rätt tid
  • Administrera, boka och planera arbetsorders till verkstaden, samt säkerställa att arbetsorderna är korrekta och kompletta
  • Upprätta betalplaner för kund i enlighet med fastställda rutiner
  • Hantera administration kring försäkrings-/garantihantering samt fakturering

Vi söker dig som

Som ett mindre team, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper då vi värnar om en god arbetsmiljö där vi alla arbetar tillsammans och med full fokus på kundnöjdhet. Vi kan ordna all – alltid. Vi ser därför att du:

  • Är strukturerad och trivs med varierande arbetsuppgifter i ett högt tempo
  • Är ansvarsfull med ett problemlösande och flexibelt arbetssätt där du själv planerar och prioriterar dina arbetsuppgifter
  • Trivs med att hantera många kontaktytor, samt vara samarbetsinriktad nog för att samtidigt stötta och hjälpa andra
  • Har tidigare erfarenhet från servicebranschen och därför god förståelse för arbetsflödet i en kundmottagning
  • Behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift
  • Har en godkänd gymnasieutbildning, helst inom ett fordonstekniskt program
  • Har ett giltigt B-körkort
  • Tidigare erfarenhet av arbete i en kundmottagning i verkstadsmiljö

Verkstadsadministratör och Reservdelsman

Information om tjänsten

Till vår anläggning i Salem/Rönninge, söker vi en verkstadsadministratör och reservdelsman som tycker om att arbeta med människor och ditt engagemang smittar lätt av sig på andra! Du trivs i en administrativ och ledande roll eftersom det faller sig naturligt för dig att planera och organisera det dagliga arbetet samtidigt som du är duktig på att leda och bygga team. Din primära drivkraft är lösningsorienterad och drivs av att utveckla såväl människor som verksamhet. Du eftersträvar förbättring, högkvalitativa resultat och är öppen för nya erfarenheter och utmaningar.

Arbetsuppgifter

  • Övergripande ansvar över verkstadens administration och reservdelshantering
  • Leda och förbättra verkstadens produktivitet och se till att driften optimeras
  • Ansvar över reservdelsbeställning
  • Hantering av reservdelslagret
  • Assistering vid fakturering
  • Delvis kundkontakt gällande befintliga bokningar, som bland annat innefattar hantering av arbetsorder, inskrivning och utlämning av bilar
  • Bedöma garantianspråk, bearbetning av kundreklamationer
  • Sköta prissättning i form av både planering av kommande och pågående analys av vår nuvarande prissättning
  • Vägleda kunder i tekniska frågor

Vi söker dig som

Som ett mindre team, lägger vi stor vikt vid personliga egenskaper då vi värnar om en god arbetsmiljö där vi alla arbetar tillsammans och med full fokus på kundnöjdhet. Vi kan ordna all – alltid. Vi ser därför att du:

  • Innehar tidigare erfarenhet av en liknande tjänst och en djup förståelse av arbetsflödet på en verkstad
  • Har god förståelse av servicemarknaden samt dess processer
  • Drivs av ordning och reda, samt besitter de administrativa färdigheter som krävs för detta
  • Är bekväm med telefonsamtal och har grundlig datavana
  • Har kunskap inom datasystem, såsom diverse verkstadssystem men även Microsoft Office
  • Behärskar svenska och engelska väl, både i tal och skrift
  • Har en godkänd gymnasieutbildning, helst inom ett fordonstekniskt program
  • Har ett giltigt B-körkort
Det är även meriterande om du har:
  • Tidigare erfarenhet av arbete i en kundmottagning i verkstadsmiljö
  • Erfarenhet av arbete inom CABAS
  • Genomförda och godkända ledarskapsutbildningar

Om du blir en del av oss

Vi tycker att våra duktiga medarbetare är viktigast för vår framgång. Vi lägger därför stor vikt vid att våra medarbetare ska trivas, och arbetar aktivt för en stark teamkänsla och individuell utveckling. Vi erbjuder;

  • En trevlig och utvecklande arbetsmiljö i helt nya lokaler med den senaste utrustningen och tekniken
  • Arbete i en expansiv verkstad och vara med och utveckla densamma tillsammans med resten av teamet
  • Personalförmåner i form av ett generöst friskvårdsbidrag, personalrabatter m.m
  • Kontinuerlig och kvalificerad utbildning och utveckling i rollen och inom organisationen
  • Marknadsmässig grundlön samt rörlig provisionslön baserat på prestation

Ansök här

Fält med * är krav. Övriga är valfria.

  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (Endast Word,RTF,PDF)
    (max 50 MB)
  • (max 50 MB)

START: 
2022-02-17

OMFATTNING: 
Heltid
ARBETSTIDER:

07:00 - 16:00
08:00 - 17:00

LÖN: 
Marknadsmässig Lön